Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Friday, March 26, 2004

Disebabkan sudah lama tidak mengemaskini blog ini, tergerak pulak rasa hati dengan semangat tahi ayam baru untuk membuat sesuatu.

Teringat tempat kerja lama yang ditinggalkan beberapa minggu yang lalu. Ramai yang bertanya kenapa berhenti 24 jam? Sesungguhnya sudah tidak tertahan lagi dengan mainan politik di pejabat. Baik yang muda mahupun yang tua, sama sahaja.

Politik di pejabat ni pernah diutarakan semasa pembentangan laporan jabatan pada pihak pengurusan. Dengan gah dan berlagak tak bertempat, Pengurus Besar baru memberi komen, setuju.

Sebenarnya, sengaja diutarakan supaya kadar dapat dikurangkan dan juga menjadi satu amaran. Tapi, perkara ini mendapat interpretasi lain. Sendiri yang dedahkan, sendiri yang dapat padah.

Grapevine melanda-landa. Memang betul resmi orang Melayu, tak berubah, tak suka melihat kejayaan seseorang. Kalau dibandingkan dengan keputusan pilihanraya baru-baru ini, ada betulnya (walaupun penipuan jelas SPR). Jangan dedahkan perkara sebenar. Buat tak tahu ajer. Nanti diri sendiri yang susah!

Tapi tak pernah menyesal. I know I did the right thing.

Perkara ni datang balik dalam ingatan sejak semalam, ada perjumpaan dengan rakan lama dari tempat kerja lama. Dia amat terkejut mengetahui diri ini telah berhenti. Perkara sebenar terpaksa dijelaskan. Dan, dia tidak terkejut. Cuma sedikit kecewa.

Selain daripada itu, ada tujuan lain pertemuan kami. Dia ingin tahu perkembangan perlindungan insurans anaknya. Dengan bangganya laporan diberikan. Tindakan yang begitu konfiden kerana sejak dua hari lalu, dapat dibersihkan polisi-polisi yang karat sepertinya.

Ada juga hali lain yang dibincangkan, kontrak Hotel Singgahsana. Insya-Allah, kalau murah rezeki Singgahsana akan menjadi istana ku.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com