Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Tuesday, February 17, 2004

KEMUNCAK KEMPEN GAB BERJAYA
20 RIBU BERHIMPUN DI CERUK TOK KUN


Kempen Anwar Bebas (GAB) telah berkemuncak dengan jayanya di Ceruk Tok Kun pada malam 15hb Februari 2004. Kira-kira 20,000 orang telah membanjiri kawasan rumah keluarga Anwar Ibrahim hingga ke jalan raya di sana, untuk mendengar ceramah. (NST berbohong hanya 500 orang yang hadir). Sebelah petang kira-kira 600 orang reformis telah berkumpul.

Dalam majlis ceramah hampir tiga jam, bermula dari jam 9.30 malam, beberapa orang pemimpin keADILan telah berucap. Mereka terdiri dari Dr Wan Azizah Ismail (Presiden), Dr Syed Husin Ali (Timbalan Presiden), Azmin Ali (Naib Presiden), Tian Chua (Naib Presiden), Ezam Mohd Nor (Ketua Angkatan Muda) dan Saifudin Nasution (Anggota MPT). Turut serta juga ialah Dr Jeyakumar (Timbalan Presiden PSM), Dr Hatta Ramli (JK PAS), Hishamuddin Rais (bekas pemimpin pelajar) dan seorang wakil dari SOS SRJK Damansara.

Mereka telah menumpu kepada soal kezaliman ke atas Anwar dan tuntutan supaya beliau dibebaskan. Isu-isu lain yang disentuh juga termasuk kemerosotan wibawa kehakiman, penghabisan demokrasi serta pencabulan hak asasi, penumpuan kekayaan di tangan kroni, pengabaian kebajikan rakyat ramai, korupsi Mahathir, Rafidah, Samy Vellu, Ling Liong Sik dll, serta pembelian 12 orang keADILan oleh Naib untuk masuk semula UMNO dan pilihan raya.

Di pertengahan majlis ceramah Dr Wan Azizah telah melancarkan upacara sederhana mengisytiharkan Anwar Ibrahim sebagai tahanan politik. Pada ketika ini, dan berulang kali sepanjang malam, laungan “Bebas Anwar Bebas!”,
“Mahathir Tangkap Mahathir!” dan “Reformasi!” berkumandang di udara Ceruk Tok Kun.

Hampir sepuluh buah kenderaan polis, termasuk yang membawa meriam pemancut air, telah menunggu di luar. Akan tetapi tidak ada apa-apa yang tidak diingini berlaku sehingga semuanya tamat lebih kurang jam 12.30.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com