Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Sunday, June 29, 2008

Pembantu Khas DSAI ditahan dan dipaksa membuat pengakuan




BERITA TERKINI (9:29pm,29 Jun 2008)


Anwar Fail Saman Berkenaan Laporan Polis Fitnah Pada 30 Jun (Isnin)

Wakil peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim akan memfailkan saman berkenaan laporan polis berbau fitnah yang dibuat ke atasnya itu pada 30 Jun (Isnin), jam 9:30 pagi di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Jalan Duta.

Cadangan asal untuk membuat laporan polis ke atas Ketua Polis Negara Musa Hassan dan Peguam Negara Abdul Gani Patail berhubung salahlaku, termasuk mereka bukti dalam kes-kes terhadapnya pada 1998-1999 telah ditangguhkan.

Pada 1 pm, solidariti "Selamatkan Malaysia Keadilan Untuk Anwar" di Parlimen.

Perhimpunan ini bertujuan untuk menunjukkan bantahan terhadap fitnah dan ketidakadilan yang berlaku sekali lagi ke atas bekas Timbalan Perdana Menteri Dato' Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini, katanya.

Sesiapa yang ingin hadir ke perhimpunan esok untuk menyatakan sokongan untuk Anwar Ibrahim, sila berpakaian formal (lelaki - berkemeja tie, kot dan berkasut; perempuan - berpakaian kemas) dan berkumpul di Parlimen pada jam 12:45 tengahari._


Supporters told to remain calm, leaders fully behind Anwar
Fauwaz Abdul Aziz | Jun 29, 08 7:26pm
PKR is fully behind its de facto leader Anwar Ibrahim and has vowed to give him "full support" in his leadership, said its information chief Tian Chua.


Anwar takes refuge in Turkish embassy
Jun 29, 08 5:48pm
PKR de facto leader Anwar Ibrahim, who said he feared for his life, has sought refuge at the Turkish embassy in Kuala Lumpur this morning.


PKR fears Anwar an assassination target
Fauwaz Abdul Aziz | Jun 29, 08 3:13pm

PKR today said party de facto leader Anwar Ibrahim has received threats to his life and is currently holed up at the Turkish embassy in Kuala Lumpur.

BERITA TERKINI (5:04pm,29 Jun 2008)



Anwar kini sedang mendapat perlindungan politik daripada Kedutaan Turki di No 118 Jalan U Thant, Kuala Lumpur berikutan dengan cubaan membunuh belia
u.

Beliau berada di situ atas alasan keselamatan.

Sekarang penyokong sedang bergerak ke arah tempat tersebut.

BERITA TERKINI (3:27pm,29 Jun 2008)

Dalam sidang akhbar di Shah ALam sebentar tadi, Wan Azizah (Presiden keADILan) mendedahkan wujud percubaan untuk MEMBUNUH ANWAR
. Walaubagaimana pun Anwar kini berada di sati lokasi selamat.

Pictures of Saiful Bukhari Azlan with BN Ministers

In a press conference held today at Quality Hotel, Shah Alam by Parti Keadilan Rakyat's President Dr Wan Azizah Wan Ismail and Deputy President Dr Syed Husin Ali regarding sodomy allegedly committed by Anwar Ibrahim, pictures of Anwar Ibrahim's aide Saiful Bukhari Azlan with several Barisan Nasional Ministers which were taken earlier this year were first made public to the press.

Attached are pictures released during press conference:

Saiful with Shahri Samad (MP of Johor Bahru)

Saiful with Dato' Seri Mustapha Mohamad (Minister of Higher Education)
Saiful with Dato' Seri Azalina Othman (Minister of Youth and Sports)


Saiful with Khairil Annas Jusoh (Special Assistant to Dato' Seri Najib Tun Razak)


Pemeriksaan perubatan telah dilakukan ke atas Saiful Bukhari

KUALA LUMPUR, 29 Jun (Hrkh) - Polis mengesahkan bahawa satu pemeriksaan perubatan telah dikalankan ke atas pengadu (Saiful Bukhari Azlan) dalam kes dakwaan liwat terhadap Ketua Umum KeADILan, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, Dato' Bakri Zinin juga mengesahkan bahawa satu pemeriksaan perubatan telah dijalankan ke atas Saiful.

Katanya, adalah menjadi tugas polis untuk menghantar pengadu ke hospital.


Azizah dedah gambar Saiful Bukhari dengan orang kanan Najib
Wan Nordin Wan Yaacob | Foto Wan Zahari Wan Salleh

SHAH ALAM, 29 Jun (Hrkh) - Terkini!!!!!Presiden Parti Keadilan Rakyat (KeADILan), Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dalam sidang media sebentar tadi mendedahkan gambar pengadu kes Anwar, Saiful Bukhari Azlan dengan Pegawai Khas kepada Timbalan Perdana Menteri, Khairil Anas Yusof.

ImageGambar itu akhirnya mencetus tanda tanya samada kes dakwaan liwat terbaru membabitkan Anwar itu adalah berpunca dari konspirasi seseorang.

Beliau tidak mendedahkan siapa yang menyerahkan gambar tersebut namun disyaki adanya konspirasi seperti kes pada tahun 1998 membabitkan Anwar.

Namun menurut sumber, Saiful adalah Pegawai Khas Anwar yang menjadi sukarelawan ketika pilihan raya umum lalu dan beliau dikatakan bukan ahli KeADILan.

Wan Azizah yang mengulas perkembangan terbaru itu menyatakan rasa kecewa dengan dakwaan tersebut yang dikatakan sekali lagi untuk menjatuhkan Anwar.




Liwat: Usaha terancang sekat kemaraan Pakatan kuasai Putrajaya
Salmah Mat Husain

KOTA BHARU, 29 Jun (Hrkh) � Isu dakwaan liwat kononnya dilakukan Datuk Seri Anwar Ibrahim dianggap usaha terancang pihak tertentu bagi menyekat kemaraan Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya dalam masa terdekat ini.

Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa berkata, tuduhan liwat kali kedua terhadap bekas Timbalan Perdana Menteri itu disifatnya sebagai usaha menyekat kemaraan kerajaan baru yang semakin mara ke Putrajaya.


Anwar dakwa laporan polis satu tindak balas
Jun 29, 08 2:19am

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata laporan polis yang dibuat terhadapnya yang mendakwa beliau telah meliwat seorang kakitanganya, adalah satu rekaan semata-mata.

Dalam satu kenyataannya awal pagi ini, Anwar percayai ia adalah ulangan daripada apa yang berlaku pada 1998 di mana dakwaan yang sama dilemparkan terhadapnya secara paksaan.

anwar quality hotel 270608 press conferenceKatanya, ia jelas merupakan satu percubaan terdesak regim Barisan Nasional (BN) untuk menyekat pergerakan rakyat Malayaia ke arah kebebasan, demokrasi dan keadilan.

Laporan tersebut dibuat oleh mangsa yang berusia 23 tahun di balai polis Jalan Travers jam 6 petang tadi. Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Muhammad Sabtu Osman mengesahkan laporan tersebut dibuat.

PKR telah menghantar SMS mengatakan bahawa polis telah menahan pembantu Anwar, Saiful Bahari petang semalam dan memaksanya membuat laporan polis yang dia diliwat oleh Anwar.

Ia menambah, polis dijangka menangkap Anwar tidak lama lagi.

Menurut kenyataan itu lagi, Anwar berkata laporan tersebut diatur oleh pihak-pihak yang berkepentingan untuk "menyerangnya" sebagai tindak balas terhadap bukti yang diperolehinya, yang membabitkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan Peguam Negara, Tan Sri Gani Patail berhubung salahlaku,termasuk mereka bukti dalam kes-kes terhadapnya pada 1998-1999.

Bagaimanapun, tegas Anwar, perbuatan tersebut tidak akan menghalang beliau daripada mendedahkan perkara itu kepada orang ramai.

Tegakkan keadilan

Sehubungan itu, beliau menggesa rakyat Malaysia menentang kuasa tekanan dari pihak kerajaan dalam tempoh beberapa hari dan minggu-minggu yang akan datang.

Anwar berkata, pihaknya menjangka pihak media, badan kehakiman dan pasukan polis akan dikawal oleh pihak eksekutif.

anwar quality hotel 270608 crowdSebagai susulan kepada pilihanraya umum 8 Mac lalu, Anwar menegaskan bahawa rakyat mesti meningkatkan kekuatan dan kesungguhan ke arah mencapai kebebasan dan keadilan untuk semua rakyat.

Sementara itu, semakin ramai penyokong Anwar kini berkumpul di Hotel Quality Shah Alam awal pagi ini ekoran satu laporan polis oleh seorang kakitangannya yang mendakwa dilihat oleh Ketua Umum PKR itu.

Anwar, bekas timbalan perdana menteri dan menteri kewangan, dipecat dari kerajaan pada 1997 kerana didakwa menyalahguna kuasa atau terbabit dalam perbuatan liwat.

Pada 1999, beliau dijatuhkan hukuman penjara enam tahun atas tuduhan salahguna kuasa dan pada tahun 2000, dijatuhkan hukuman sembilan tahun penjara atas tuduhan liwat.

Bagaimanapun, pada 2004, Mahkamah Persekutuan telah membatalkan sabitan hukuman tersebut dan membebaskan Anwar.

Anwar mendakwa tuduhan terhadapnya itu merupakan satu konspirasi politik terhadapnya, tetapi kerajaan menafikannya.



Foto pertunangan Saiful
Who is Saiful?
The young 23-old is a drop out from Uniten. He was forced to drop from college after dismal CGPAs although he was deputy president of Students Council of the varsity:

Sem 1 06/07 GPA 1.0,

Sem 2 GPA 0.8

CGPA for early 2008, 1.69.

So he finally got a job.

------------ --------- ------

AMK kawal Anwar di Hotel Quality
Jun 29, 08 3:04am

Angkatan Muda Keadilan (AMK) sedang mengumpulkan ahli-ahlinya untuk ditugaskan mengawal sekitar Hotel Qualitiy di Shah Alam untuk menghadapi kemungkinan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ditangkap dalam tempoh 48 jam ini.

Difahamkan, mereka sedang mengumpulkan kira-kira 1,000 orang ahli AMK dari 22 bahagian PKR, khususnya di Selangor mengawal pintu-pintu masuk utama ke hotel berkenaan.

Anwar berada di hotel tersebut bersama pemimpin-pemimpin utama PKR selepas satu laporan polis dibuat terhadapnya petang semalam, yang mendakwa beliau telah meliwat seorang kakitanganya.

Dalam satu kenyataannya awal pagi ini, Anwar berkata laporan tersebut adalah rekaan semata-mata.

Sebaliknya beliau berkata ia diatur oleh pihak-pihak yang berkepentingan sebagai tindak balas terhadap bukti yang diperolehinya, yang membabitkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan Peguam Negara, Tan Sri Gani Patail berhubung salahlaku termasuk mereka bukti dalam kes-kes yang dibuat terhadapnya pada 1998-1999.

Manakala PKR pula berkata polis telah menahan kakitangan Anwar, Saiful Bahari petang tadi dan memaksanya membuat laporan polis yang dia diliwat oleh Anwar.

Menurut parti itu lagi, polis dijangka menangkap Anwar tidak lama lagi.

Penyokong Anwar juga semakin ramai berkumpul di Hotel Quality Shah Alam.

Anwar, bekas timbalan perdana menteri dan menteri kewangan, dipecat dari kerajaan pada 1997 kerana didakwa menyalahguna kuasa atau terbabit dalam perbuatan liwat.

Pada 1999, beliau dijatuhkan hukuman penjara enam tahun atas tuduhan salahguna kuasa dan pada tahun 2000, dijatuhkan hukuman sembilan tahun penjara atas tuduhan liwat.

Bagaimanapun, pada 2004, Mahkamah Persekutuan telah membatalkan sabitan hukuman tersebut dan membebaskan Anwar.

Anwar mendakwa tuduhan terhadapnya itu merupakan satu konspirasi politik terhadapnya, tetapi kerajaan menafikannya.

------------ --------- -
Laporan polis terhadap Anwar atas dakwaan liwat
Jun 28, 08 11:53pm

Satu laporan polis telah dibuat terhadap Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana didakwa telah meliwat seorang pembantunya.

Laporan tersebut dibuat oleh mangsa yang berusia 23 tahun di balai polis Jalan Travers jam 6 petang tadi.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Muhammad Sabtu Osman mengesahkan laporan tersebut dibuat.

Difahamkan Anwar telah menemui beberapa pemimpin parti dalam satu mesyuarat tergempar lewat malam ini.

PKR telah menghantar SMS mengatakan bahawa polis telah menahan pembantu Anwar, Saiful Bahari petang tadi dan memaksanya membuat laporan polis yang dia diliwat oleh Anwar.

Ia menambah, polis dijangka menangkap Anwar tidak lama lagi.

Sementara itu, Anwar dijangka membuat komen mengenai krisis tersebut dalam satu sidang akhbar esok.

Sidang akhbar itu dijangka diadakan selepas Anwar menemui semua ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PKR esok.

Anwar, bekas timbalan perdana menteri dan menteri kewangan, dipecat dari kerajaan pada 1997 kerana didakwa menyalahguna kuasa atau terbabit dalam perbuatan liwat.

Pada 1999, beliau dijatuhkan hukuman penjara enam tahun atas tuduhan salahguna kuasa dan pada tahun 2000, dijatuhkan hukuman sembilan tahun penjara atas tuduhan liwat.

Bagaimanapun, pada 2004, Mahkamah Persekutuan telah membatalkan sabitan hukuman tersebut dan membebaskan Anwar.

Anwar mendakwa tuduhan terhadapnya itu merupakan satu konspirasi politik terhadapnya, tetapi kerajaan menafikannya.




------------ --------- --------- --------- --------- ---

http://malaysiakini .com/news/ 85246

Aide alleges sodomy: Report lodged
Jun 28, 08 11:03pm

A police report has been lodged against PKR
MCPX
de facto leader Anwar Ibrahim for allegedly sodomosing one of his aides - the second time that such an accusation had been made in over 10 years.


The report was lodged by the 23-year-old alleged victim at the Jalan Travers police station at 6pm.

pkr anwar ibrahim pc 080608 anwar

KL police chief Muhammad Sabtu Osman confirmed that the report had been made.

The man has been sent to Hospital Kuala Lumpur for a medical examination.


"Yes, we have received a police report from an aide of Anwar Ibrahim that he was sodomised. But no, we will not arrest Anwar at the moment," added deputy federal police chief Ismail Omar.

"We will investigate this report first. We will look into it and carry out the necessary steps before issuing any warrant of arrest," he was quoted by AFP.


It is learnt that Anwar met with a number of party leaders at an emergency meeting late tonight.


At 11.15pm, PKR sent out an SMS message stating that the police had detained Anwar's special aide Saiful Bahari this afternoon and forced him to lodge a police report about being sodomised by his boss.

It added that the police are expected to arrest Anwar soon.

Meanwhile, Anwar is expected to comment on this latest crisis at a pre-arranged press conference tomorrow.


The press conference is scheduled to be held after a meeting between Anwar and all PKR members of parliament and state assemblypersons.


Anwar expecting the worst


Party sources said that Anwar was chairing a party supreme council meeting at a hotel in Shah Alam when he received an SMS at about 9pm on Saturday night about the police report lodged against him.

He apparently then told the party leaders that his aide Saiful had been missing for two days.

"He then received another SMS at about 9.30pm and his face changed dramatically after reading that SMS," a party insider told Malaysiakini.

"He did not reveal the details of the SMS but merely said that the situation was very serious," added the insider.

Anwar is said to have left the supreme council meeting to meet his lawyers until about 11pm.

The council however continued their meeting without Anwar.

Party leaders are saying that they have to be prepared for any eventuality.


DAP's veteran leader Lim Kit Siang wrote in his blog that he had spoken to Anwar over the phone and that the PKR leader was expecting the worst.

Press statement at 1.25am


Anwar issued a press statement at about 1.25am, saying that the report lodged against him was a "complete fabrication" .

The following his statement in full:

"The police report lodged against me earlier today is a complete fabrication. I believe we are witnessing a repeat of the methods used against me in 1998 when false allegations were made under duress.


This is clearly a desperate attempt by the Barisan Nasional regime to arrest the movement of the Malaysian people towards freedom, democracy and justice.

"The report has been organised by interested parties to attack me in retaliation for evidence I have recently obtained implicating IGP (inpector-general of police) Musa Hassan and the AG (attorney-general) Gani Patail in misconduct including fabrication of evidence in the cases launched against me in 1998-1999. This vile attack will not prevent me from releasing this dossier to the public.

"I urge the Malaysian people to stand against the repressive forces that will be unleashed by the government in the coming days and weeks. We expect the media, the judiciary and the police force to all come under the direct and unchecked control of the executive.

"My fellow Malaysians - we took a bold step forward on March 8 towards a new dawn for freedom and justice for all of our citizens.


This people's movement for change must go on with all of our strength and conviction."


Accused of sodomy in 1997


Meanwhile, at about 1am about 400 people had gathered outside the hotel in Shah Alam to ensure that nothing happened to Anwar.


The party leaders and Anwar's lawyer SN Nair also held a press conference at the Shah Alam hotel at about 1.30am where they distributed Anwar's statement.

Anwar, a former deputy prime minister and finance minister of Malaysia, was sacked from the government in 1997 for allegedly being involved in sodomy and abuse of power.


In 1999, he was sentenced in a highly controversial trial to six years in prison for corruption, and in 2000, to another nine years for alleged homosexual acts.


However in 2004, the Federal Court - the country's highest court - reversed the second conviction and he was released.


Anwar has always maintained that the charges were a government hatched political conspiracy against him, a move denied by the government.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com