Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Sunday, August 03, 2008

Pulau Pinang: Tempat Makan 1


Pada 22 Julai 2008, aku dibawa di sebuah tempat ekslusif di Jalan Sultan Ahmad.
Nama restoran itu juga unik bersempena dengan tapak lot di situ iaitu Thirty Two, At The Mansion. Restoran ini pernah dianugerah sebagai Restoran Terbaik 2007. Bersama Ahli Parlimen Bukit Bendera, Liew Chin Tong, kami bersantai dan berborak mengenai tugas-tugas yang perlu disiapkan seraya menyelit tentang kisah-kisah kelakar yang membuat meja makan ceria.

Chin Tong memberitahu, tempat ii menjadi tempat dia bersendirian apabila mengalami tekanan dan tidak mempunyai program-program di waktu malam.

Aku diperkenalkan dengan Cheong Yin Fan, setiausaha akhbar Ketua Menteri Pulau Pinang. Beliau mengatakan banyak mendapat maklumat mengenai aku….. risau juga. Kami juga saling mengkagumi satu sama lain. Aku dapat tahu yang Yin Fan pernah bertugas ebagai wartawan akhbar cina da

Tempat yang diperkenalkan kepada kami sugguh romantik dan menyajikan makanan-makanan Barat. Tempatnya pun didirikan di sebuah bangunan kolonial lama yang diubahsuai dan berhampiran dengan pantai di jeti.

Salah seorang eksekutif yang bekerja, Azizul Mohd amat peramah dan bertanya aku banyak soalan mengenai politik di peringkat nasional; terutama sekali Anwar Ibrahim.

Oleh kerana kami pelanggan pertama sampai, (kami tiba 6.30 malam dan restoran tersebut sepatutnya mula beroperasi pada 7 malam), kami tetap disambut. Mungkin kerana mereka mengenali ahli parlimen yang ada. Dari appetizer, main course sehingga desert, kami berborak.

Tempat tersebut merangkumi tiga bahagian; bar di mana terdapat sofa-sofa malas dan bar untuk minuman alkohol, ruang makan utama di bawah chandelier antic dan bbq pit di luar dengan pemandangan pantai. Pantai tersebut tidak ditambak menjadikan kami boleh terus mencecah kaki ke gigi laut.









Labels:

1 Comments:

At 7:50 pm, Anonymous Anonymous said...

kat tepi pantai pun pakai necktie? ko ni...james bond pun kalah

 

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com