Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Monday, August 11, 2008

Filem Mamat Khalid Gondol Lima Anugerah

Filem Kala Malam Bulan Mengambang (KMBM) arahan Mamat Khalid Berjaya menggondol lima anugerah pada Festival Filem Malaysia ke 21 yang berlangsung dalam kegemerlapan di Putrajaya Sabtu, 9 Julai lepas.

Antara anugerah yang dimenangi termasuk Pengarah Terbaik (Mamat Khalid), Pelakon Lelaki Terbaik (Rosyam Nor), Arahan Seni Terbaik dan Kostum Terbaik.

Selain piala, filem tersebut juga berjaya mendapat hadiah wang tunai RM50,000 dan 20 gulung filem yang ditaja oleh Kodak.

KMBM mengisahkan mengenai keris pusaka yang dijumpai Saleh, seorang wartawan yang diberhentikan kerja oleh syarikat penerbitannya.

Maya Karin memenangi Anugerah Pelakon Wanita Terbaik menerusi filem Anak Halal manakala Zul Huzaimy Marzuki dan Rumniah SIdek memenangi pelakon pembantu lelaki dan wanita.

Filem tersebut menelan kos RM1.5 juta tanpa adegan stunt, penggambaran di luar Negara dan kesan khas.

Selain itu, anugerah khas diberikan kepada filem Duyung (Anugerah Box-office) dan Ruminah Sidek (Anugerah Khas Pelakon Wanita Veteran). Wahid Satay pula diberikan untuk kategori lelaki.

Lisa Surihani (I'm Not Single) memenangi Anugerah Harapan Wanita manakala Hans Isaac memenangi Anugerah Lakon Layar Terbaik dan Pengarah Harapan Terbaik.

1 Comments:

At 1:08 pm, Anonymous Anonymous said...

Bang Faisal,

Read on Nat Tan's blog, and on the StarOnline that you have been sued by Mohd Zin for defamation.

Hope all goes well for you.

Good Luck.

 

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com