Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Wednesday, December 24, 2008

Isu Azan:Khir Toyo, Utusan disaman RM30 juta

Akhirnya, kena saman juga Khir Toyo oleh Teresa Kok.

Teresa ada pernah meminta bantuan aku untuk mengumpul segala bukti fitnah Khir Toyo. Pada awalnya, memang betul dia tulis kecaman-kecaman dan membakar isu perkauman di dalam blognya. Memang, aku mengaku ada terbaca dan beristighfar.

Selepas itu, dia telah keluarkan tulisan tersebut. Susah nak bantu Teresa untuk kumpul bukti. Nasib baik aku belajar sikit-sikit CSI.



Isu Azan:Khir Toyo, Utusan disaman RM30 juta


KUALA LUMPUR, 23 Dis (Hrkh) - Bekas menteri besar Selangor Dato'Seri Dr Mohamad Khir Toyo dan akhbar Utusan Malaysia disaman dengan jumlah RM30 juta berhubung isu azan.

Ahli parlimen DAP Teresa Kok menfailkan saman fitnah terhadap bekas menteri besar Selangor Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo dan akhbar Utusan Malaysia dengan jumlah RM30 juta berhubung isu azan.

Exco kanan kerajaan Selangor yang juga ahli parlimen DAP Teresa Kok menfailkan saman fitnah itu di Mahkamah Tinggi Sivil di Jalan Duta, Kuala Lumpur tengah tadi.

Sebelum itu, beliau pernah menfailkan saman terhadap penulis terkenal Datuk Chamil Wariya dan akhbar itu dengan jumlah RM30 juta berhubung penerbitan cerpen 'Politik Baru YB J', Oktober lepas.

Manakala pada 9 Oktober lepas, Teresa menyaman dengan jumlah yang sama terhadap harian itu dan kolumnisnya Mohd Zaini Hassan.

Teresa mendakwa dua defendan itu telah memfitnahnya dalam 'Azan, jawi, JAIS, UiTM dan ba-alif-ba-ya' yang disiarkan 10 September lalu - dua hari sebelum wakil rakyat itu ditahan bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selama seminggu.-azm _

Labels: , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com