Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Wednesday, May 28, 2008

FILEM SEPI: Semalam Memori, Esok Harapan

Pada 25 Mei (Ahad), aku meluangkan masa bersama kesemua ahli keluarga aku untuk menonton filem yang bakal ditayangkan di pawagam seluruh negara, 26 Jun akan datang.

Kami menonton pada jam 9 pagi dan semestinya pada waktu seawal itu, kompleks membeli-belah One Utama lengang.

Sebelum tonton, kami sarapan nasi lemak di luar panggung dan ditambah lagi dengan pop-corn+coke di dalam panggung.

Mak aku begitu excited menonton filem jiwang selepas dia 'layan' bersungguh-sungguh "CINTA". Pakcik aku menangis di ruang hisap rokok.

SEPI ialah filem tiga cerita dalam satu. Setiap satu ada ceritanya tersendiri; masalah tersendiri'; karakter tersendiri.

Sekiranya CINTA dibuat sekitar Kuala Lumpur, penggambaran filem ini dibuat sejauh Taiping, Perak.

Aku akan menggunakan laman blog ini untuk menceritakan satu persatu kisah yang dipaparkan dalam filem ini sebelum ianya ditayangkan di pawagam. Aku juga akan melancarkan peraduan untuk pembaca-pembaca blog ini supaya mereka berpeluang menyaksikan filem ini bersama 'teman' masing-masing di pawagam.

Aku tahu, Nik Nazmi mesti layan leleh tonton filem ini. Dia 'feeling' bila tengok "CINTA" sebelum ini.

"Kau lebih feeling tengok yang ini."




Nota: Filem ini bukannya sambungan dari filem CINTA.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com