Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Monday, January 28, 2008

AJL22: Rezeki Akademi Fantasia

Me with the host of Muzik Muzik and emcee for AJL 22, Cheryl Samad

Malam Anugerah Juara Lagu tahun ini memberi rezeki kepada bekas-bekas pelajar Akademi Fantasia (AF) dalam mendominasi trofi-trofi kali ini.

Berikut ialah keputusannya:

Anugerah Juara: Itu Kamu (Lagu: Estranged, Lirik: Richael Lawrence, Nanyian: Estranged)

Juara Etnik Kreatif: Samudera (Lagu: Johan Nawawi, Lirik: Ahmad Fedtri Yahya, Nanyian: Nora)
Juara Pop Rock: (Lagu: Estranged, Lirik: Richael Lawrence, Nanyian: Estranged)

Juara Balada: Izinku Pergi (Lagu: Azlan Abu Hassan, Lirik: Azlan Abu Hassan, Nanyian: Sahri - lagu asal Kaer)

Vokal Terbaik (SMS): Jaclyn Victor & Lah Ahmad (Lagu: Cerita Cinta). Gambar atas.

Persembahan Terbaik (SMS): Mawi (Lagu: Angan & Sedar)

Bekas pelajar-pelajar AF yang menambat hati juri ialah Rich (penyanyi kumpulan Estranged). Sahri, Mawi (digelar Raja SMS).

Seperti tahun-tahun lalu, aku menerima jemputan VIP tetapi kali ini aku memilih untuk 'bersama rakyat terbanyak'. Tempat duduk tidak seempuk kerusi VIP dan pemandangan tidak seenak duduk di hadapan pentas, tetapi kali ini aku dapat lari daripada kamera dan spotlights.

Fiq while performing Faizal Tahir's Mahakarya Cinta


Faizal Tahir bertanding dua lagu tetapi diharamkan daripada membuat persembahan pada malam tersebut dan mana-mana persembahan selama enam bulan membuka bajunya di salah satu persembahan terbuka.

Lagu Kasih Tercipta (Komposer: Ajai, Lirik: Shuhaimi Baba) dinyanyikan oleh Bob dan Mahakarya Cinta (Komposer: Audi Mok, Lirik: Shah Shamshiri) dinyanyikan oleh Fiq.

Kecewa rasanya apabila Faizal tidak dibenarkan membuat persembahan pada malam itu. Faizal juga tidak muncul semasa post-party yang dianjurkan oleh TV3 selepas majlis selesai.

Persembahan yang menghiburkan mengikut selera aku pada malam itu ialah:
1. Harapan (Lagu: Hazami, Lirik: Hazami, Nanyian: Fazli Zainal)

Persembahan kreatif dengan rakan-rakan penyanyi latarnya juga bertindak membuat gerak-geri yang sungguh berlainan.

2. Destinasi Cinta (Lagu: Lin Li Zhen, Lirik: PSNN, Nanyian: Dato' Siti Nurhaliza)

Dikoreograf oleh Pat Ibrahim, persembahan ini mengingatkan aku kepada Janet Jackson dengan hud yang dipakai oleh Siti dan penari-penarinya.

3. Angan & Sedar (Lagu: M.Nasir, Lirik: Loloq, Nanyian: Mawi)

Mawi membuat magik dengan menukar pakaian dalam sekelip mata dan dua kumpulan penari dengan tema warna pakaian yang berbeza dalam dua baju yang Mawi peragakan. Tarian si cilik juga amat bersungguh-sungguh dan profesional.

Amat mengecewakan apabila suara Andy semasa membuat persembahan bersama Misha untuk lagu Sembunyi tidak kuat. Begitu juga terjadi kepada persembahan Nikki semasa persembahan selingan.
Kamil with Estranged's guitarist. Kamil also palys electric guitar and he'll write one for my next poem reading session

Sungguhpun aku menghormati keputusan juri, Faizal you are still 'one in a million'. You rock!

Mahakarya Cinta

Begitu berat melangkah
Melihat kau bersamanya
Adakah aku yang salah
Atau hanya helah saja

Ku masih mencintai diri kamu
Walau kau menjauh
Ku rindu

Kau bagaikan udara
Yangn membantu aku untuk
Terus hidup di ats dunia

Tanpamu ku lemah
Pasti aku tak berdaya
Kerna kau mahakarya cinta

Biarpun kau tidak mahu
Menerima kasih daku
Ku kan se3tia bersama mu
Sehingga ke akhir waktu
Ku tetap menyayangi diri kamu
Biar kau berlalu
Ku rindu

Kau bagaikan udara
Yang membantu aku untuk Terus hidup di atas dunia
Tanpamu ku lemah
Pasti aku tak berdaya
Kerna engkau maha karyaa

Kau takkan dapat aku lupakan
Kerna kaulah punca cinta kita
Mengajarkan ku erti bahagia
Temanilah ku ssemula

Kau bagaikan udara
Yang membantu aku untuk
Terus hidup di atas dunia
Tanpamu ku lemah
Pasti aku tak berdaya
Kerna engkau maha karya cinta

Inilah pesanan daku
Yang masih akan menunggu

Labels: , , , , , , , , , , , ,

1 Comments:

At 2:48 pm, Anonymous Anonymous said...

tengok baju yang kau pakai pun dah tau yang kau obses faizal tahir!
haha!

 

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com