Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Sunday, December 09, 2007

KONFLIKTING Lahir Secara Rasmi

Majlis pelancaran buku oleh Busarin dan Nik Nazmi


Tidak ada apa yang lebih menggembirakan aku selepas upacara pelancaran buku "Melangkaui Sempadan: KONFLIKTING" berjaya dijalankan walaupun dalam keadaan yang sungguh sederhana.

Pihak Frederich Naumann Stiftung yang hadir pada program yang dianjurkan ini juga dilihatkan berpuas hati.

Buku ini dilancarkan bersama oleh Pengarah Program Malaysia, Dr Busarin Deesariyawong dan Pengarah Eksekutif Open Dialogue Centre, Nik Nazmi Nik Ahmad.

Nik Nazmi juga sempat mengulas buku ini dengan mengatakan ianya memberi sedikit nafas kepada anak muda untuk menyatakan ide mereka dalam isu-isu semasa.

Rozan deklamasi sajaknya dengan selamba. Gambar diambil oleh Salman. Thanks beb!

Aku diapit oleh Rahimi (kiri) dan Marini (kanan) dari Anwar Ibrahim Club.


BLOGS+WALLET

Zulkifli Jalil yang mewakili GUA memberi perspektif bagaimana pihak pengiklan melihat kriteria blogger dalam menjana mengiklankan produk dan perkhidmatan mereka di blog.


Roslan SMS pula memberi pembentangan mengenai blog nya yang sesungguhnya telah mengubah cara hidup kepada satu cara hidup yang tidak bersifat hipokrit.


Aku juga diminta untuk membentangkan kajian kes mengenai TOKOBUKU yang secara realitinya sudah pun memberi pulangan kewangan. Alhamdulillah.

Aku benar-benar berharap agar mereka yang datang faham dengan pembebelan aku kerana pendekatan yang aku buat bukan seperti syarahan-syarahan biasa di dewan kuliah.

Kedua-dua program ini ditunda beberapa kali akibat perkara-perkara yang datang dan tidak dapat dielakkan.

Untuk celebrate, kami pergi ke Pelita yang hanya melintas jalan dari Hotel Corus sampai 2 pagi.

Kerana terlalu penat, aku bercadang untuk check-in di Prince Hotel. Mandi kolam dude!

Program tersebut dibuat pada 1 Disember 2007.

Sebahagian daripada acara ini juga dipaparkan dalam WTV8.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com