Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Monday, November 26, 2007

Polis Gagalkan BLOGS+WALLET dan KONFLIKTING






Pada 25 November (Ahad) aku ke Hotel Corus, Jalan Ampang kerana terlibat dalam satu forum dan pelancaran buku susunan aku; "Melangkaui Sempadan: KONFLIKTING". Tetapi atas intimidasi yang dilakukan oleh pihak polis, acara tersebut terpaksa ditangguhkan ke 1 Disember 2007 di tempat dan masa yang sama.

Aku membuat keputusan untuk naik LRT sahaja. Notis di stesen LRT tempat aku naiki menyebut stesen di Ampang Park dan KLCC ditutup. Aku terpaksa turun di Dang Wangi dan menapak ke Hotel Corus, nyesal plak aku tak naik kereta.

"Exercise lah tengahari ni," kata penjual tiket.

"Laa kak, beg saya ni berat macam batu," kata aku sambil menunjuk laptop dan beg galas. Aku dikehendaki membentangkan kertas kerja dalam forum BLOGS+WALLET anjuran Blog Bugs dan Kelab Anwar Ibrahim.

Polis Keluar Kata Kesat

Pada jam 11 am, aku tiba di stesen Dang Wangi dan berjalan sendirian melawan arus dengan perarakan kumpulan Hindu Rights Action Force (HINDRAF) yang dilarang untuk menghantar petisyen ke Pejabat Pesuruhjaya Tinggi British di Jalan Ampang.

Aku terserempak dengan kumpulan peguam yang sedang memerhati hak mereka berhimpun. Edmund Bon, Amer Hamzah, Morgan dan beberapa lagi berpakaian hitam putih menegur aku.



Edmund Bon: Hi Faisal

Aku: You look smart dude!

Edmund Bon: Where are you heading?

Aku: To Corus Hotel to witness my book launch. With this situation, I don't know how many can turn up.

Edmund Bon: Thousands (as he was pointing at thousands Indians passing us by.
Aku: Hi Morgan, I didn't expect to see you here. How's the situation?

Morgan: We were from KLCC and you know what? I heard a policeman shouted to the protestors: Hey keling, balik India la!

Aku: Do you take his name?

Morgan: Yup....and I jotted down every word he said. I went to him and asked him to mind his words. But, he just don't bother. I'm gonna do something on Monday. He'll
watch!

Aku juga terserempak dengan Eric, KShan (Amnesty international) dan Jerald (KOMAS) .

Aku teruskan perjalanan dan terhenti di beberapa jalan kerana tidak tahan pedih mata kerana baru sahaja FRU semburkan gas pemedih mata.

Dari Hotel Corus, aku juga perhatikan trak FRU menembak protestor yang malang dan di hadapan tetamu-tetamu hotel, beberapa tangkapan dibuat. Kami saksikan sendiri dari sebalik cermin kaca.

BLOGS+WALLET dan KONFLIKTING Ditangguhkan



Stesen Ampang Park dan KLCC tidak dibuka kepada orang awam. Jalan Ampang ditutup. Polis berkeliaran, protestor menjerit.

Selepas berbincang dengan Pengarah dan pihak hotel, kami membuat keputusan untuk tangguhkan ke 1 Disember 2007.

Aku berada di hotel bersama Syafiq dan Ebrahim sehingga jam 5 petang untuk menerangkan kepada tetamu yang mungkin datang bersusah-payah untuk hadir ke majlis kami.

Kemudian, aku ke Annexe sekali lagi untuk saksikan How Did The Cat Gets So Fat? dan Perempuan, Isteri & Jambu untuk kali kedua.

Aku sempat berjabat tangan dengan Joylyn (pelakon Perempuan, Isteri & Jambu ).

Joylyn: I see you at facebook.

Aku: Nice meeting you. You were better tonight compared to the first show.

Kali pertama digagalkan dengan beberapa insiden yang aku malas nak ceritakan. Rasa bosan!

Gambar oleh HIDUPKU

Labels: , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com