Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Monday, June 26, 2006

Blog Baik Lawan Blog Jahat 3



Nampaknya, jimadieshah.blogspot.com masih lagi memainkan sentimen yang mempersoalkan peranan dan isi kandungan faisalmustaffa online.

Aku serah kepada kebijaksanaan dan kebebasan yang dimiliki untuk memanfaatkan.

Aku juga mendoakan kesejahteraan jimadieshah.blogspot.com bersama rakan-rakan mayanya.


Termakbulkah semangat yang pandai berjanji?


Aku teruja sungguh dengan layanan blogger Faisal Mustaffa terhadap dua entri aku sebelum ini dalam siri Blog Baik Lawan Blog Jahat. Aku teruja dengan perasaan bersungguh-sungguh menafikan apa yang dia katakan kejian terhadap Faisal Mustaffa Online. Baiklah, barangkali ini siri terakhir untuk gerakan mengkritik Faisal Mustaffa Online. Entri ini tidak akan menyatakan sebab-sebab kejian itu dilakukan.

Aku ingin mengulas sang blogger yang tadi bahawa aku teruja dengan evolusi blog. Iya, ada benarnya. Aku mula blogging secara rasminya di sini pada September tahun lalu. Sebelumnya dengan ruang k0s0ng. Perkembangan bloging aku, kalau mahu diutarakan mengambil format Anwar Ibrahim 3.0 yang memaparkan perkembangan versi mantan Perdana Menteri ini, aku sebagai bloger barangkali mencapai tahap 3.0 juga. Jimadie Shah 1.0 ketika dia menulis tentang resah-gelisahnya dengan perempuan imaginasinya Maisarah dan Susan, yang, kami gelar juga "gadis baik (tapi) perut buncit"--perempuan yang dibabtiskan dua kali dan lingkaran-lingkaran dosa Adam dan Hawa dari pengaruh pembacaan Israiliyatku dari Perjanjian Lama dan Barnabas.

Jimadie Shah 2.0 ketika kisah-kisah epal Adam dan Hawa ketika ia belum menikah. Sekarang ia sudah menikah dan meninggalkan benih dalam rahim istrinya. Ia mendepani masalah dengan entri-entrinya, ada yang menimbulkan fitnah dan salah sangka, kerana itu ia mencabut sebahagian besar entri-entri yang tidak digemari dalam versi 2.0 yang menjadikannya wajah yang seperti ini.

Kemudian aku malas, tidak update berhari-hari. Dan bertemu pemuda cekal tetapi sedikit emosianal aku kira. Dia seperti terlalu bangga mengelolakan Faisal Mustaffa Online dan obses dengan ranking 100 terbaik blog Malaysia. Oleh itu, aku pernah kata pada laki-laki ini, kaki makan pisang dekat restoren Shahi Qilla ini, "tujuan aku menulis blog sebab nak potong populariti blog kau."

Tetapi aku tewas dan aku tidak menyalahkan pengadil. Dan aku tewas pada hari ini. Sekurang-kurangnya aku lebih rajin kemaskini blog tiap hari daripada 'hero buruh' ini. Pembaca adalah hakim.


Kejian yang dilontar terhadap blog ini bagi sesetengah pihak seolah-olah bahan ketawa. Bagi diriku, aku akan terus blog selagi mampu,
tulis beliau dalam entri terbarunya.

Termakbulkah semangat yang pandai berjanji?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com