Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Sunday, October 16, 2005

Mawi Mania tidak gugat Adam


Pemenang kedua dalam pertandingan nyanyian realiti TV, Akademi Fantasia 2004, Adam sempat juga menghasilkan album sungguhpun perhatian peminat beralih tumpuan kepada Mawi (Pemenang pertandingan yang sama musim seterusnya).

Dari pemerhatian, banyak undangan tertumpu kepada Mawi yang sanggup berbayar berpuluh ribu bagi memastikan anak muda itu dapat muncul dalam sesebuah persembahan. Ianya didapati menenggelamkan artis-artis Akademi Fantasia yang lain.

Menurut Adam, kemuculan bintang-bintang Akademi Fantasia musim ketiga terutama Mawi tidak menggugat kedudukannya dalam industri muzik kerana "masing-masing mempunyai peminat tersendiri."

Adam (AF2) atau nama sebenarnya Aizam Mat Saman, 22 tahun berterima kasih kepada Maestro, syarikat yang menguruskannya memberi kelonggaran kepadanya untuk menghasilkan album dengan KRU Music memandangkan beliau mempunyai ikatan kontrak bersama Maestro selama tiga tahun.

Pelancaran albumnya dibuat di sebuah hotel terkemuka di ibukota yang dianjurkan oleh Kru Music Group Sdn Bhd pada 27 September lalu.

Adam pernah menghasilkan single bersama abang-abang KRU yang selama ini menjadi pujaannya. Lagu 'Terhangat di Pasaran,' berjaya berada di carta lagu pujaan.

Selain dari itu, Adam juga dijemput untuk menghasilkan single-single lain seperti Haruskah dan Menggapai Bintang yang juga dimuatkan dalam album Adam dalam versi remix.

Mungkin disebabkan penerimaan peminat terhadap single tersebut, KRU sanggup untuk membuat pelaburan bagi menghasilkan sebuah album khusus untuk Adam bertajuk Adam.

Album yang diterbitkan oleh Edry itu tidak lari daripada genre yang biasa dihasilkan oleh KRU seperti Sana Sini, Seri Satu Sama, Walaupun dan Keliru.

Dalam kesibukannya, Adam juga sempat untuk meyumbang lagu ciptaannya sendiri, Ku Bertanya.

Dari riak mukanya ketika majlis pelancaran album itu, jelas menampakkan kegembiraan Adam kerana berjaya menghasilkan album solo.

Ternyata, Adam amat terhutang dengan KRU kerana berjaya menyiapkan album tersebut dengan jadual persembahannya yang begitu ketat.

Menurut sumber yang diperolehi, setiap persembahan yang diterima oleh Adam dan rakan-rakan Akademi Fantasia yang lain, 25 peratus daripadanya adalah milik Maestro.

Selain daripada Zahid, rakan-rakan seangkatan lain dari Akademi Fantasia yang sudah menghasilkan album ialah Farah.

Peminat-peminat muzik yang mahu mengetahui perkembangan Adam mungkin sedikit terkeliru dengan mendapat sumber sahih artis tersebut kerana mempunyai dua laman yang mewakili Adam iaitu adamfcm.com hasil kelab peminatnya dan adamaf.com yang dihasilkan oleh syarikat rakaman, Kru Music.

Adam akan memulakan promosi selepas Ramadhan dan pada waktu sama turut terbabit dengan promosi filem Main-Main Cinta lakonan pertamanya sebagai hero bergandingan dengan penyanyi popular Misha Omar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com