Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Friday, October 21, 2005

Al- Fatihah buat First Lady

Parti-parti politik mengucapkan takziah kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sekeluarga kerana kematian Datin Seri Endon Mahmood.

Endon, 64, menghembuskan nafas terakhir pada 7.55 pagi tadi di Sri Perdana, kediaman rasmi Perdana Menteri di Putrajaya.

Saya menerima berita tersebut kira-kira 10 minit selepas itu ketika berada dalam bilik kuliah memberi kuliah harianku.

Sejak dari SMS tersebut, tidak henti-henti telefon bimbitku bergetar. Aku abaikan panggilan-panggilan itu dan terus menunaikan tanggungjawab kepada pelajar-pelajar di hadapanku. Mereka pun nampaknya gusar kerana telefonku itu tidak henti-henti bergetar.

Sebaik sahaja selesai kuliah, aku mendapat panggilan meminta aku menemani Timbalan Presiden KeADILan, Dr Syed Husin Ali untuk menyampaikan salam takziah ke Perdana Menteri.

Walaupun berat, aku akur kerana itu adalah kepercayaan orang terhadapku. Aku terus pastikan bahawa kamera aku berada dalam keadaan yang baik supaya kenangan peristiwa itu nanti dapat diabadikan.
Sejurus kemudian, datang pula Naib Presiden, Azmin Ali dan Sivarasa Rasiah serta Ketua Penerangan, Tian Chua untuk bersama-sama kami ke Putrajaya.

Exco Angkatan Muda, Muhammad Gaddafi juga hadir menemani rombongan kami.

Azmin mencadangkan rombongan KeADILan pergi bersama-sama rombongan PAS yang diketuai oleh Mursyidul Amnya, Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat yang akan tiba dari Kota Bharu.

Kehilangan besar
Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayub mengucapkan takziah kepada keluarga Abdullah dan menyifatkan kematian Endon sebagai satu kehilangan besar bagi negara.

“Kami berharap Perdana Menteri dan keluarganya tabah dan bersabar menghadapi dugaan ini,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Sementara itu ketua pembangkang, Lim Kit Siang yang dihubungi pula berkata; “Walaupun Endon baru dua tahun menjadi isteri Perdana Menteri, beliau telah berjaya memenangi hati rakyat dengan sifat lemah lembut, murah hati dan ketabahannya.”
“Ketabahan beliau melawan penyakitnya menjadi inspirasi kepada semua,”ujarnya.
Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Yusri Mohamad pula menyatakan, kehilangan Endon akan dirasai oleh semua rakyat.

“Kami harap Perdana Menteri tabah menghadapi tempoh yang sukar ini berikutan kematian dua orang yang disayanginya, ibunya dan isteri tercintanya,” tambah beliau.
Ibu Abdullah, Allahyarham Kailan Hassan meninggal dunia Februari lalu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com