Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Thursday, August 28, 2008

Anwar Ibrahim Angkat Sumpah Hari Ini



Seperti yang ditunggu-tunggu dan menjadi harapan rakyat Malaysia, Ketua Umum keADILan, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Ahli Parlimen dan mengikut perancangannya, beliau optimis mengenai peralihan kuasa bermula 16 September ini.

Lobi Parlimen hari ini sesak dengan orang ramai dan para wartawan yang menyaksikan dari lobi Parlimen.

Sekiranya diperhatikan, pada waktu Speaker memasuki dewan, dapat diperhatikan kerusi Perdana Menteri dan Timbalan Menteri kosong.

Siaran langsung RTM yang menjadi lazim menyiarkan sidang parlimen selama satu setengah jam bermula jam 10 pagi bermula lewat hanya selepas Anwar mengangkat sumpah. Mungkin Ahli Parlimen boleh mengutarakan perkara ini dalam sessi soalan lisan akan datang.

Aku musykil apabila Anwar hadir ke Parlimen bagi tadi apabila beliau hadir dengan lima kereta di hadapan dan dua kereta di belakang. Lagaknya seperti Ketua Negara. Persoalannya, adakah perlu beliau datang dengan kawalan sebegitu?

Mahathir Boleh Mula Kemas Barang

Apa yang menarik ialah kenyataan dalam blog bekas Perdana Menteri, Tun mengatakan bahawa beliau akan berpindah menjadi warga asing sekiranya Anwar menjadi Perdana Menteri.

Aku mencadangkan Mahathir untuk mula mengemaskan barang-barangnya untuk berpindah. Aku juga mencadangkan agar beliau memilih Zimbabwe sebagai negara migrasi beliau kerana Perdana Menteri negara itu cukup rapat dan sinonim atas faktor sejarah mereka.

Lagipun, Presiden Zimbabwe, Mugabe pada satu masa dahulu pernah mendapatkan kayu balak dari Malaysia bagi membina istananya.

Namun, aku juga melihat bahawa Zimbabwe di bawah Mugabe sekarang tidak akan lama. Sekiranya beliau diusir dari negara sendiri, Mahathir boleh bersama-samanya berpindah ke Libya.

Mengapa Libya? Libya pada satu masa dahulu pernah menganugerahkan angerah hak asasi manusia kepada Mahathir selepas banyak kezaliman dibuktikan berlaku di era beliau selama 22 tahun di tampuk kuasa.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com