Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Saturday, September 15, 2007

Sallam al-Mubarak

Kain rentang gergasi yang diletakkan di Pantai Beserah dan Seremban.


Bermulanya bulan puasa, pergerakan aku agak perlahan sedikit. Tidak seperti hari-hari biasa.

Menulis hingga jam 4 pagi, atur pertemuan-pertemuan rasmi boss, BERSIH sana-sini, melayan kerenah pemimpin-pemimpin lain, bil, bil, bil....

Akibat daripada Tragedi Batu Burok, saya diarahkan mengumpulkan segala berita, pendapat orang ramai mengenai kejadian tersebut.

bagi Jawatankuasa Induk, satu arkib perlu ditubuhkan bagi mengumpulkan segala bentuk bahan daripada kejadian berdarah 8 September lalu.

William and Nat wrote a marvellous write-ups. U rock!

Maka terhasillah: http://tragedibatuburok.blogspot.com

Sidang Media BERSIH


Dalam sidang media yang kami aturkan pada 10 September lalu, wartawan, jurugambar punyalah ramai. Dah lama aku tak tengok crowd of reporters macam nie selepas pembebasan Anwar Ibrahim.

Tapi pada keesokan harinya, media perdana tidak membuat sebarang liputan. Adalah, satu dua sahaja. Itupun, ruang kecil.

Aku terfikir, sekiranya liputan muka hadapan diberikan untuk pihak polis Terengganu, aku akan jadi famous apabila kita memberi versi kita. Sepatutnya, begitulah bagi sebuah media yang profesional.

Pembentangan SUHAKAM


Kerja aku sepanjang malam 12 September lalu tidak sia-sia. Idea tersebut datang tengah malam. Ia memaparkan hak untuk mendapat liputan yang adil. Sivarasa suka.Dr Zulkifli lagi lah...siap nak ambil satu copy untuk bentang di Kuala Terengganu. Madeline pun nak tunjuk kat DAP. KeADILan? Ooopps...tak boleh kritik, nanti kena mengadap.

Gimik tersebut dapat liputan kecil. Aku puas hati. SUHAKAM ambil nak masukkan dalam laporan mereka nanti. Dato Siva Subramaniam jabat tangan aku.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com