Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Wednesday, September 15, 2004

Hari ini saya dikejutkan dengan satu SMS dari seorang yang tidak dikenali yang menggelarkan dirinya 'pcinta alam'.

Dalam SMSnya tercatat perasaan yang sungguh risau mengenai pencemaran yang berlaku di negara dan di seluruh dunia.

Harapannya agar saya dapat paparkan dalam penulisan-penulisan saya akan datang.

Melalui SMS balasannya, beliau terhibur dengan tulisan-tulisan saya. Saya kira saya tidak mempunyai pembaca tetap; hanya beberapa rakan rapat peguam yang banyak membincangkan isu-isu semasa (tidak banyak membantu dalam memberi pandangan dalam tulisan-tulisan saya).

Lebih-lebih lagi bila dilihat dari blog ini yang tidak mempunyai sebarang komen dari pembaca. Apatah lagi dengan penghasilan buku saya nanti. Adakah siapa yang sudi membelinya atau sekurang-kurangnya meminatinya?

Hasil tulisan saya rupanya ada penggemarnya sehingga dia tahu di manakan tulisan-tulisan saya disiarkan.

Buat'pcinta alam', saya ucapkan terima kasih dan permintaannya agar saya menulis di arus perdana saya kira agak tipis peluangnya untuk siaran.

Saya pernah meulis dalam majalah Malaysian Business suatu masa dahulu mengenai isu alam sekitar dan memenangi hadiah.

Akan saya sumbangkan artikel-artikel berkaitan dengan pemusnahan alam sekitar melalui pengalaman-pengalaman saya sebelum ini terutama sekali semasa melibatkan diri dalam Wetland Wonders dan sukarela di Wetlands International Asia-Pacific.

Pada 4 September lalu, saya juga telah bertemu dengan rakan baru dari Hartamas yang saya tumpangkannya pulang. Beliau ialah graduan dalam bidang Sains Politik dan bekerja dalam sektor korporat di bahagian latihan. Dia telefon saya beberapa hari selepas itu dan meminta maaf kerana tidak menyangka bahawa beliau telah menumpang kereta Faisal Mustaffa.

Alhamdulillah, ada perkembangan sedikit dalam profesion saya ini. Hishamuddin Rais amat berminat dengan 'Akademi Fantasia' versi saya - sungguhpun amat sukar baginya untuk memberi sebarang compliments.

Jelas, setakat ini pembaca-pembaca saya dari golongan intelek.

Saya faham tidak bermakna sesebuah blog yang mempunyai ratusan komen bermakna hasil tulisannya mendapat perhatian. Komen-komen yang tersiar banyak berkisar tentang rancangan-rancangan untuk keluar makan tengahari dan sembang kosong. Mungkin hanya boleh difahami di kalangan beberapa di antara mereka yang fanatik terhadap penulis tersebut.

Ratusan komen tersebut juga rupa-rupanya dari beberapa orang sahaja. Harapan agar beliau sukses dan terus berkhayal.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com