Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Tuesday, November 14, 2006

Faisal & Nitrus re-union




Pada 11hb November, banyak jemputan Rumah Terbuka yang saya terima. Budaya baru di kalangan Melayu di bandar. Kalau hendak diikutkan, saya tidak mahu hadir satu pun majlis-majlis tersebut. Tetapi ada beberapa jemputan yang saya tidak dapat elak. Bukan tujuan untuk membodek tetapi hormat kepada pihak yang menjemput.

Lalu, saya hadir di beberapa majlis yang berdekatan dengan Petaling Jaya. Tempat yang saya sempat hadir ialah majlis Rumah Terbuka PJ Utara di Kampung Medan.

Sebelum pulang, saya menerima pesanan ringkas (SMS) menjemput untuk hadir ke satu upacara seni di Institut Teknologi Tun Abdul Razak (ITTAR) dalam Majlis yang dipanggil ”Sawai Tri-V” di Petaling Jaya.

Saya hadir. Rahmat Haron juga ada. Acara itu berakhir dengan persembahan daripada kumpulan kugiran independen – dah lama saya tak layan kumpulan-kumpulan ini.

Nitrus dan Fidi beri semangat

Agak terkejut apabila saya ditegur oleh ahli-ahli kumpulan Nitrus bersama pemain bass 7Collar T-Shirt, Fidi yang dikehendaki membuat persembahan terakhir pada malam itu. Fidi menggantikan Bob yang berada di luar negara kerana membuat persembahan bersama kumpulan budayanya.

Nitrus diwakili oleh Boy, Syed, Is dan Bob. Kali ini, Nitrus membuat persembahan tanpa vokalis mereka, Lancho yang menarik diri selepas dipindahkan ke Johor Bahru. Mereka pernah memenangi anugerah Kumpulan Baru Terbaik dalam Album Inggeris pada satu waktu dahulu.

Saya pernah mengurus Nitrus dan kami hampir memulakan penggambaran klip dan menerbitkan album apabila beberapa perkara yang menyebabkan saya menarik diri.

Nitrus menyanyikan kesemua lagu ciptaan mereka sendiri. Mereka memulakan dengan menyanyikan lagu Fire. Kamu, single pertamanya mendapat tempat dalam carta X-Fresh buat beberapa minggu dan mengakhiri dengan menyanyikan lagu tema Goodbye Boys.

Kami berjanji untuk mengadakan lebih banyak kerjasama di masa hadapan.

Beberapa pesanan daripada orang yang datang pada malam itu supaya saya ’jaga’ Nitrus.

Fidi atau saya lebih mesra dengan memanggilnya Didi dikahbarkan keluar dari 7Collar T-Shirt kerana komitmen yang tidak dapat beliau berikan.

Didi masih berada tangga pertama dalam senarai bass terbaik di Malaysia dan beliau pernah berduet dengan saya dalam majlis baca puisi ’Apuke’ sewaktu saya membacakan sajak Rendra.

Lagu yang diciptakan khas oleh Didi itu menjadi salah satu lagu tema beliau dan pernah memainkan secara solo dalam satu persembahan di pub No Black Tie.

2 Comments:

At 2:06 pm, Blogger yanmaneee said...

coach bags sale
kd 12
balenciaga shoes
nike air vapormax
retro jordans
curry shoes
christian louboutin outlet
air max 97
cheap jordans
balenciaga shoes

 
At 8:15 pm, Blogger jasonbob said...

supreme clothing
supreme
cheap jordans
off white jordan 1
yeezy
kyrie 7
yeezy 700
pandora charms
pandora bracelet
jordans shoes

 

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com