Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Sunday, May 18, 2008

Bandar Tun Razak Sambut Baik Filem 10 Tahun Sebelum Merdeka


Sebelum ini, tayangan filem 10 Tahun Sebelum Merdeka yang aku anjurkan mendapat kontroversi. Tak payah aku cerita lanjut mengenainya.

Namun, jemputan demi jemputan aku terima untuk bawa Fahmi Reza (Pengarah filem) untuk datang untuk memberi penerangan mengenai filem tersebut.

Program tayangan tersebut dibuat di Pejabat Parti Keadilan Rakyat Bandar Tun Razak di
No 38A, Jalan 10/118b, Desa Tun Razak,56000 Kuala Lumpur.

Penonton yang hadir di program malam ini (17Mei 2008) keseluluhannya Angkatan Muda di Bahagian tersebut. Sudah tentu, persoalan yang timbul ialah gerakan politik pada tahun 1947, lambang bendera merah-putih (sebut: sang saka) dan peranan raja dalam kerajaan feudalisme.

Ahli jawatankuasa Bahagian dan exco Angkatan Muda dari Wilayah juga hadir untuk program ini. Ini tidak berlaku di tempat lain (mana? tak boleh cakap, nanti ada orang terasa).

Bagi aku, program BERSIH yang dianjurkan pada 10 November lalu yang mengumpul ribuan orang ramai aku dedahkan ada pertalian dengan 'hartal' yang berlaku pada 20 Oktober 1947. Mobilisasi, penyertaan pertubuhan sivil dan kempen kesedaran, lagu perjuangan; semuanya ada persamaan.
Fahmi Reza dan aku ketika sessi soal jawab

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com