Klik sini untuk membeli Buku dan VCD Keadilan terbaru !
Faisal Mustaffa's Facebook profile


Bangkitlah Kaum Buruh & Petani
Menentang Ekstremis & Hipokrits!


~ faisal mustaffa online ~


 

Monday, November 14, 2005

Lintas Langsung (9)

3pm: Ahli keluarga Dr Azahari didapati masih lagi berada di bilik mesyuarat bersama pegawai-pegawai kedutaan Malaysia di Jakarta.

Mereka berada di pejabat kedutaan sejak pukul 12 tengahari lagi. Tujuan pertemuan tersebut bagi tujuan mengesahkan bahawa mereka adalah ahli keluarga Dr Azahari yang sah.

RS Polri: Belum Ada Izin Perlihatkan Jenazah Azahari
Nala Edwin - detikcom

Jakarta - Rumah Sakit (RS) Polri Sukanto, Kramat Jati, Jakarta, belum memperoleh izin dari Mabes Polri untuk memperlihatkan jenazah Azahari kepada keluarga. Itu sebabnya RS Polri tetap menjaga jenazah dari pihak yang tidak berkepentingan.

Penjelasan ini disampaikan oleh Kepala RS Polri Sukanto, Brigjen Pol Aidy Rawas, kepada wartawan di RS Polri, Kramat Jati, Jakarta, Senin (14/11/2005).

"Kalau mau datang pasti ada pemberitahuan. Tapi sampai saat ini saya belum menerima permohonan izin tersebut," kata Aidy Rawas.

Terkait dengan pemulang jenazah, Aidy mengatakan masalah itu juga tergantung pada Mabes Polri. "Kami hanya menjaga jenazah agar tidak dikunjungi oleh orang yang tidak berkepentingan," tegasnya.

Ditegaskan dia, pada dasarnya pihak RS membolehkan keluarga melihat jenazah selama mendapatkan izin dari Mabes Polri.

Adik kandung Azahari, Bani Yamin Husin, datang ke Jakarta untuk melihat jenazah Azahari. Namun hingga berita ini diturunkan Bani belum kelihatan baik di Kedubes Malaysia maupun di RS Polri. Para wartawan masih menungu di dua tempat tersebut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com